domingo, 19 de enero de 2014

LA FRATERNITAT ES EL CAMI

danifarrasHola! Sóc el Dani. Tota la vida he estudiat als Maristes la Immaculada de Barcelona, i quan tenia 16 anys, vaig començar a fer de voluntari al Centre Obert Compartir, en una de les parts més empobrides de la ciutat. Allí vaig descobrir-me a mi mateix com a educador, el contacte amb els més petits, especialment els qui viuen en situacions d’injustícia, va tocar-me el cor i em va fer prendre la decisió de ser monitor de FAJMACOR a la meva escola. La meva idea era, i segueix sent ara, humanitzar (evangelitzar!) els joves privilegiats i ajudar-los a esdevenir portadors del canvi (o de Llum, ara que som a l’Advent) en un món desigual , inconscient i individualista.
Ara mateix, nou anys després d’iniciar aquella aventura amb el “Compartir”, i set anys treballant amb infants i joves a l’escola, em trobo en una situació que em permet ser més conscient i crític del que faig i he estat fent. Treballo diàriament com a educador al centre on tot va començar, acompanyant uns infants que tenen vides molt intenses i intentant construir amb ells una comunitat. L’estructura, per cert, ja me la he trobat feta, i quan jo m’he incorporat a la família d’educadors, m’hi he sentit acollit, acompanyat i estimat.
Per mi, per tant, la construcció i la vivència de la fraternitat és el que marca la Missió Marista... i de fet, el que podria definir el missatge de Jesús mateix.
A la imatge, l’equip d’AJMACOR Immaculada d’aquest curs., amb mi a dalt a la dreta, amb ulleres.
Dani Farràs

No hay comentarios: