jueves, 19 de febrero de 2015

Un cor nou

Un cor nou
Durant un temps callaré.
M'envoltaré de silenci
i de solitud
i serà com en ple desert.
Us escoltaré,
Senyor,
i us veuré
assegut a la taula de Zaqueu, el rapinyaire,
i obrint els ulls del cec;
plorant la mort de Llàtzer, el vostre amic,
i fent aixecar
els qui ja no podien més;
perdonant els que criden injúries,
donant-ho tot;
el vostre cos,
la vostra sang,
la vostra vida
i el vostre goig d'estimar
sense guardar-vos res per a vós.
    Les vostres paraules,
les assaboriré
com el pa fresc de bon matí.
Les guardaré dintre meu,
i s'escolaran en mi
com una música.
Me les lligaré a les mans,
i en mi, com en la terra,
hi cavaran solcs.
    Per tal de viure d'acord amb el cor de Déu,
cremaré el que és inútil:
les meves ires i la meva duresa,
les meves tristeses
semblants a l'aigua negra
que llisca sota el pont,
i el meu desig de tenir sempre raó.
    Ho cremaré al foc de Déu
i llençaré les cendres,
i el meu cor serà nou
com el sol del mati

sorgint de la boira de la nit.

Autor: Charles Singer

No hay comentarios: