miércoles, 11 de marzo de 2015

LES PETITES VIRTUTS

El germà Llorenç parlava amb Marcel·lí.
Li explicava que, en una comunitat, tots els germans eren bons i, no obstant això, les coses no funcionaven bé. No s'entenien entre ells. Marcel·lí li va explicar que són necessàries algunes virtuts que, moltes vegades, s'obliden.
I li va parlar de les següents:

Perdó: Distàncies profundes creixen entre germans que no s'han perdonat. Perquè l'amor perdona tot. I sense perdó creix el fred.
Comprensió: Accepto a l'altre, que és diferent que jo. Sé que té els seus motius per a fer el que fa, encara que no coincideixen amb els meus. Crec en ell. I li comprenc sense esclavitzar-lo.
Simpatia: Saber captar les preocupacions dels altres. Estar al seu costat en els moments difícils. Compartir les tristeses i tots els moments de joia. No envejar. Alegria: Una cara somrient perquè, per dintre, tot va bé. Hi ha neteja a casa. I els altres mereixen les nostres gràcies. O les necessiten.
Diàleg: Saber escoltar. Saber comprendre el que ens diuen. Parlo, parles, vam parlar. I arribem junts...
Servei: És més gran qui serveix que el senyor. Per a què, sinó, ens han donat les mans?.
Afabilitat: Només els fracassats porten la suficient  “malícia” per a apagar il·lusions en els altres. La bondat i la pau abonen la confiança. Així és millor ...
Respecte: Perquè el teu germà és fill de Déu; ésser humà, com tu. I els seus valors són tan grans ... !
Condescendència: Deixar pas als altres. Fins i tot, cedir. Perquè no sempre tinc la raó. Altres ho faran millor que jo.
Interès pel bé comú: I deixar de pensar només en el meu, en els meus interessos, en les meves preocupacions, en el meu temps, en el meu món.
Paciència: Déu té altre temps diferent del nostre. Tot arriba. Els homes creixem lentament. Esperar amb pau.
Equanimitat: Els canvis de temperatura, si són bruscs, poden trencar el cristall.

No hay comentarios: