domingo, 19 de abril de 2015

Una botiga en el cel

N.- Aquesta és una història en què a Déu se li va ocórrer obrir una botiga; en ella es podia comprar qualsevol necessitat o desig. La botiga, molt ben decorada i atesa per àngels de bona presència, va obrir les seves portes celestials a tothom que desitgés comprar.

Una persona (P) molt necessitada arriba aviat a aquesta botiga i es meravella davant tanta bellesa. Un àngel (A) surt a atendre’l i li pregunta:

A.- Quins són els teus desigs?
P.- Doncs mira, és que jo tinc molts problemes i res de diners…
A.- Germà…, no et preocupis, aquí cobrem amb capital emocional.
P.- I puc demanar tot allò que vulgui?
A.- Sí, tot allò que vulguis.

N.- La persona es va animar i va dir:
P.- Bé doncs, prengui nota, si us plau.

N.- L’àngel va treure el seu bloc d’apunts, la seva ploma celestial i va dir:
A.- Què vols?
P.- Doncs, veuràs: a les nits noto que em surt el cor, tinc taquicàrdia i també em fa mal el braç esquerra.
A.- Molt bé, la salut. I què més?
P.- Doncs, la meva parella…al matí no ens parlem, més aviat bramem…
A.- Bé, una parella harmoniosa. I què més?
P.- Els meus fills, adolescents, s’emborratxen… Em van agafar el cotxe, van xocar i me l’han deixat molt malament…
A.- Bé, uns fills responsables i complidors. Què més desitges?
P.- Doncs mira, la política en el meu país…, m’agradaria que se sanegessin les finances; que sortíssim de l’elevat percentatge d’atur que tenim; que la nostra economia millorés i que Europa fos més solidària.
A.- Molt bé. I què més?
P.- La veritat és que em sap greu veure tants joves amb droga, nens en la misèria i la soledat de molts avis; tot plegat, m’agradaria que això s’arreglés al meu país, a Europa, a tot el món…

N.- L’àngel li diu:
A.- Això és tot?
P.- Sí, és tot.

N.- L’àngel es retira per demanar-li la comanda i al poc temps torna portant un petit sac i li diu:
A.- Aquí hi ha tot el que m’has demanat.
N.- La persona, molt estranyada, li diu:
P.- Però…aquí hi és tot?
A.- Sí, aquí hi és tot.
P.- No ho entenc!
A.- Tu no has entès res! En aquesta botiga solament es venen llavors però no fruits. Tu les has de conrear, n’has de tenir cura i protegir-les bé! D’aquesta manera tindran solució els teus problemes.


N.- La persona, encara confosa, li va dir a l’àngel:
P.- Escolta. I Déu no podria fer un miracle extraordinari i així solucionar-ho tot de cop?
A.- Doncs fixa’t que Déu ja va fer aquest miracle.
P.- Quan? En quin moment?

A.- Quan vas néixer, Déu et va donar tot perquè tinguessis el món que desitjaves. Així que endavant: ha arribat el moment d’actuar. És el moment de triomfar!

No hay comentarios: