domingo, 22 de mayo de 2016

COM MARIA – (Entorn de la Mateixa Taula)


Maria és el nostre model per seguir Jesús. Ella obre la seva vida perquè Déu la hi modeli com l’argila entre les seves mans: Que es compleixin en mi les teves paraules. Primera deixebla, guardava tot això en el seu cor. Escolta, acull i dóna fruit. Fem present Jesús a través dels trets de Maria.
Maria, dona laica, és també per a nosaltres model de vida senzilla i laboriosa. Al costat d’ella i de Josep, Jesús aprèn a relacionar-se, a veure el món i a descobrir la seva vocació. Com ella, evangelitzem i eduquem amb la presència. En les nostres famílies, en els llocs de treball, en la trobada amb els amics i amb els veïns fem visible el rostre maternal de l’Església a l’estil de Maria.
page4image18512 page4image18680
“Maria en la Anunciació és el nostre model d'obertura a l'Esperit, qui escolta atentament en el silenci i s'abandona a la seva acció. Com Ella, que ‘guardava i meditava totes les coses en el seu cor’, busquem ser contemplatius en l'acció. La nostra oració, fidels a la tradició marista, és senzilla, insereix en la vida quotidiana, però també té temps específics per a la contemplació. Ens eduquem i eduquem per a la interioritat, promovem la sensibilitat i l'obertura davant la bellesa”. (“Nos dio el nombre de María” H. Emili Turú, SG, p. 63)

“Visc l'espiritualitat marista avui de la mateixa manera que realitzo l'exercici de la respiració, com quelcom vital i imprescindible, moltes vegades inconscient, però sempre desitjat i buscat. M'ajuden molt els meus germans de comunitat: el laboriós exercici diari de teixir unes relacions plenes de l'esperit de família, quotidià taller d'aprendre a estimar i ser estimat, on palpo la vocació de germà com un do i alhora com una tasca. M'ajuden molt també els educadors amb els quals comparteixo missió al servei dels nens i joves als quals dedico el meu temps i el meu treball. És amb tots ells i moltes vegades a través d'ells que puc descobrir i entendre la petjada de Déu en la meva vida, que passa no tant pels somnis del meu cap com per les necessitats concretes del seu creixement com persones.” (Xavier. Germà marista) 

No hay comentarios: